ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 2008 – Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΕΙΝΑΙ… ΓΕΝΟΥΣ ΘΗΛΥΚΟΥ!
Οι εκδόσεις ΚΕΡΚΥΡΑ – economia, συνεχίζοντας την «παράδοση», πλέον, του ετήσιου συλλεκτικού ημερολογίου, παραδίδουν το Ημερολόγιο 2008. Η επιχείρηση είναι… γένους θηλυκού!
Πρόθεσή τους, να συμπληρώσουν το μωσαϊκό της ελληνικής επιχειρηματικότητας,
αυτή τη φορά όμως στη θηλυκή της εκδοχή
Με τη δυναμική Σπάρτη Καρασταμάτη, που μπορεί να θεωρηθεί η πρώτη Ελληνίδα βιομήχανος, η ανδροκρατού-μενη εμβρυική βιομηχανία κατακτήθηκε «σημειολογικά». Σε αυτή την περίπτωση αφιερώνεται εξ ολοκλήρου ο πρώτος μήνας του Ημερολογίου. Η αδρή περιήγηση συνεχίζεται με επιχειρήσεις από τους παραδοσιακά γυναικείους χώρους της υφαντουργίας και της ταπητουργίας, στην πιλοποιία και γενικότερα στο «μυστήριον της τέχνης του ενδύεσθαι». Ακολουθούν τα πρώτα γυναικεία ιατρεία, καθώς και το πρώτο «θηλυκό» φαρμακείο, αλλά και τα καταστήματα παραγωγής και εμπορίας καλλυντικών. Σειρά τώρα έχει η καλλιτεχνική δημιουργία (φωτογραφία, μουσική, θέατρο, χορός) και η εκδοτική δράση. Έπεται η γυναικεία πνοή στην ξενοδοχία και στη διαφήμιση. Στην αρχή του φθινοπώρου καταχωρίζονται μερικές μόνο από τις πολυάριθμες περιπτώσεις γυναικείων ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, μιας και η εκπαίδευση αποτελούσε από τους μοναδικούς κλάδους προσβάσιμους και ανοικτούς στη γυναίκα κατά το 19ο αιώνα. Ο Οκτώβριος εστιάζει στους συλλόγους κυριών και στη συμβολή τους στην επαγγελματική αποκατάσταση των γυναικών, ενώ ο Νοέμβριος μάς εισάγει στη συμμετοχή της γυναίκας στη βαριά βιομηχανία του 20ού αιώνα. Ο κύκλος ολοκληρώνεται με τη «στιβαρή» παρουσία γυναικών στην ποτοποιία και στον κλάδο των τροφίμων.
Διαστάσεις: 24×22 cm
Σελίδες: 152
ISBN:
978-960-8386-60-0
Λιανική τιμή: 24.90 €
Έκδοση: 2007
Συγγραφή – επιμέλεια: Γεωργία Μ. Πανσεληνά
Η παρούσα έκδοση καταγράφει το γυναικείο επιχειρηματικό δαιμόνιο, τη γένεση, την εξέλιξη, την πορεία του. Εγχείρημα καθόλου εύκολο, αφού η «ανδρική» ειδησεογραφία δεσπόζει στο σύνολο σχεδόν του τύπου κατά το 19ο αιώνα και αργότερα. Στην προσπάθεια αυτή, βασική πηγή αναδίφησης και τεκμηρίωσης αποτέλεσε το Αρχείο Βοβολίνη.
Ωστόσο, η δύσκολη –και συνάμα ελκυστική– αναζήτηση της γυναικείας επιχειρηματικής δράσης φέρνει στο φως, για πρώτη φορά, μία ελάχιστα γνωστή πτυχή της οικονομικής ιστορίας: η γυναίκα, παρά τους ασφυκτικούς κοινωνικούς περιορισμούς, τολμά την κάθοδο στον ανδροκρατούμενο επιχειρηματικό στίβο.
Η αδρή περιήγηση στον κόσμο της γυναικείας επιχείρησης ξεκινά από την «Μπουμπουλίνα της ελληνικής βιομηχανίας», τη δυναμική Σπάρτη Καρασταμάτη, και τις διακεκριμένες υφαντουργούς, διέρχεται από τα πρώτα γυναικεία ιατρεία και τα καταστήματα παραγωγής/εμπορίας καλλυντικών, εστιάζει σε επιχειρηματικά σχήματα καλλιτεχνικής και εκδοτικής δημιουργίας, εντοπίζει περιπτώσεις γυναικείας δράσης στον ξενοδοχειακό και διαφημιστικό κλάδο, για να περάσει από την εκπαίδευση και τους συλλόγους των κυριών και να καταλήξει σε συμμετοχές γυναικών στις μεγάλες βιομηχανίες του 20ού αιώνα…
«Ως βλέπετε η Ελληνίς βαδίζει, προχωρεί, ανοίγει με τας ιδίας και μόνας χείρας της τον δρόμον της», όπως διαπίστωνε η Καλλιρρόη Παρρέν το καλοκαίρι του 1900…
Ζαλοκώστα 4
106 71 Αθήνα
Τηλ.: 210 3314714
www.ekdoseiskerkyra.gr | sales@ekdoseiskerkyra.gr