Φιλική χώρα για επενδύσεις, πρωτίστως σε πράσινη ενέργεια, τουρισμό και logistics

Μιλώντας στο Reuters ο Κωστής Χατζηδάκης ανακοίνωσε ότι θα πωληθούν εντός του έτους τα μερίδια του ΤΧΣ σε Εθνική Τράπεζα και Attica Bank. Από το σύνολο των φετινών ιδιωτικοποιήσεων το Δημόσιο θα αντλήσει 7,1 δισ. ευρώ, επιτυγχάνοντας εύκολα τον στόχο για έσοδα 5,7 δισ. ευρώ το 2024.

Ο υπουργός Οικονομικών υποστήριξε ότι η χώρα βρίσκεται και πάλι στο ραντάρ των επενδυτών μετά την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, με την οικονομία της να αναπτύσσεται με ρυθμούς πολλαπλάσιους του μέσου όρου της Ευρωζώνης. Τους προηγούμενους μήνες πούλησε το σύνολο των μετοχών της σε τρεις μεγάλες τράπεζες, που διατηρεί μέσω του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, αντλώντας περισσότερα από 2 δισ. ευρώ. Διατηρεί ακόμα ποσοστό 18,4% στην Εθνική Τράπεζα και 72% στην μικρότερη Attica Bank, που θα διατεθούν τους επόμενους μήνες.

«Βάσει της συμφωνίας που έχουμε με τους δανειστές, μπορούμε να συνεχίσουμε την διαδικασία αποεπένδυσης μέχρι τα τέλη του 2025. Διαπιστώνουμε ότι δεν έχουμε λόγο να καθυστερήσουμε», είπε ο κ. Χατζηδάκης. «Είχαμε πολύ σημαντικό ενδιαφέρον να εκδηλώνεται από πολλούς επενδυτές και γι’ αυτό θέλουμε να ολοκληρώσουμε αυτή τη διαδικασία έως τα τέλη του έτους», πρόσθεσε.

«Είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε, λίγο πολύ, με τον ίδιο τρόπο προχωρώντας με όλες τις απαραίτητες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις μεταδίδοντας το μήνυμα ότι αυτή η χώρα είναι μια φιλική χώρα για επενδύσεις», είπε ο Χατζηδάκης. Πρόσθεσε ότι θέλει να προσελκύσει περισσότερες επενδύσεις στους κλάδους της πράσινης ενέργειας, του τουρισμού και των logistics, ώστε η χώρα να μετατραπεί σε κόμβο του διαφημιστικού εμπορίου προς κι από την Ευρώπη.

Στη σημασία που μπορεί να έχει ο κλάδος των logistics αναφέρεται το βιβλίο του Ελευθέριου Ιακώβου Τα logistics για την Ελλάδα του αύριο, που κυκλοφόρησε το 2014 από τις εκδόσεις Κέρκυρα – economia Publishing. Πρόκειται για μια προσπάθεια να προβληθούν νέες προσεγγίσεις με αναπτυξιακό περιεχόμενο, που μπορούν να προσφέρουν ένα όραμα για την υπέρβαση της κρίσης. Δέκα χρόνια μετά, η κρίση ανήκει στο παρελθόν αλλά ακόμα αναζητείται η διαδρομή, προς την Ελλάδα του μέλλοντος.