Συνεχίστηκε τον Αύγουστο η στροφή των Ελλήνων πλοιοκτητών από τα δεξαμενόπλοια και τα φορτηγά στα επιβατηγά πλοία, με αποτέλεσμα το μέγεθος του εμπορικού στόλου να περιοριστεί στα 1.822 πλοία, από 1.830, και η συνολική του χωρητικότητα κατά 3,6%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ, τα ελληνικά φορτηγά πλοία μειώθηκαν σε 362, από 373 τον Αύγουστο του 2022 και 393 τον Αύγουστο του 2021. Αντίστοιχη πορεία και για τα δεξαμενόπλοια, που από 449 το 2021 και 440 πέρσι, φέτος περιορίστηκαν σε 421 πλοία. Αντιθέτως τα επιβατηγά αυξήθηκαν σε 767 πλοία, από 749 πέρσι και 721 το 2021. Μικρή αύξηση κατέγραψαν και τα λοιπά πλοία (272 από 268 και 264, αντίστοιχα).

Η αναδιάρθρωση αυτή του στόλου έχει ως συνέπεια να περιοριστούν τα πλοία πολύ μεγάλης χωρητικότητας (άνω των 10.000 ΚΟΧ). Μια δεύτερη σημαντική αλλαγή είναι η μείωση της μέσης ηλικίας των πλοίων, καθώς αυξήθηκαν κατά 8,8% τα πλοία έως 5 ετών και μειώθηκαν στις περισσότερες από τις υπόλοιπες κατηγορίες.

Μεγαλύτερα ή μικρότερα πλοία; Νεότερα ή παλαιότερα; Ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων στη ναυτιλία περιγράφει το βιβλίο «Αποτελεσματικές Στρατηγικές στη Ναυτιλία» των Εμμανουηλίδη-Τσαβλίρη, συνδυάζοντας τη θεωρία με παραδείγματα από την εμπειρία κορυφαίων παιχτών της διεθνούς ναυτιλίας. Το βιβλίο κυκλοφορεί και στα αγγλικά.