Παραμένει υπερδύναμη η ελληνική ναυτιλία

Το ένα πέμπτο της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας αντιπροσωπεύει η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία, διαθέτοντας το 23% των πλοίων μεταφοράς LNG όπως και το 30% και το 25% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων και φορτηγών πλοίων, αντίστοιχα. Στην Ευρώπη, η κυριαρχία της ελληνικής ναυτιλίας είναι συντριπτική κατέχοντας το 60% της χωρητικότητας της ευρωπαϊκή ναυτιλίας, το 75% των δεξαμενοπλοίων, το 80% των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου και το 82% των πλοίων μεταφοράς LNG.

Τα στοιχεία παρουσιάστηκαν στην ετήσια τακτική γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, στην κατάμεστη κεντρική αίθουσα της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση. Η ελληνική ναυτιλία διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο που λειτουργεί εναλλακτικά καύσιμα, ενώ είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος στόλος παγκοσμίως που έχει εγκαταστήσει στα πλοία της  καθαρισμό θειικών οξειδίων (scrubbers).  Σε απόλυτους αριθμούς, ο ελληνικός στόλος αριθμεί: 2.602 φορτηγά πλοία, 910 δεξαμενόπλοια, 507 χημικά και δεξαμενόπλοια προϊόντων, 504 πλοία μεταφοράς containers, 229 πλοία γενικού φορτίου, 163 υγραεριοφόρα πλοια (LPG), 147 πλοία μεταφοράς LNG και 71 πλοία μεταφοράς οχημάτων.

Η πρόεδρος, Μελίνα Τραυλού, παρουσίασε τα πεπραγμένα του έτους που ολοκληρώθηκε, τα επιτεύγματα και τις θέσεις της Ένωσης σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, καθώς και τους στόχους που έχουν τεθεί. Χαιρετισμό απηύθυνε ο υπουργούς Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, επισημαίνοντας την ανάγκη αναβάθμισης της Ναυτικής Εκπαίδευσης και για τον λόγο αυτό ονομάζοντας το 2024 «Έτος Ναυτικής Εκπαίδευσης». Το παρόν έδωσε και ο γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, προς τιμήν του οποίου ακολούθησε εκδήλωση.