Το top-10 των Ελλήνων εφοπλιστών
Τον μεγαλύτερο στόλο φορτηγών πλοίων στον κόσμο ελέγχουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες, ελέγχοντας το 19% της μεταφορικής ικανότητας φορτίου και διατηρώντας ιδιαίτερα υψηλό μερίδιο στους τομείς των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (22%), των δεξαμενόπλοιων (23%) και των πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου (18%).
Ο παγκόσμιος στόλος φορτηγών πλοίων αποτελείται από περίπου 61.000 πλοία με μεταφορική ικανότητα περίπου 2,2 δισεκατομμυρίων τόνων. Τα πλοία που ανήκουν σε ελληνικές και κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες συνεισφέρουν το 34% της συνολικής χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου. Σε πρόσφατη ανάλυσή της η BIMCO σημειώνει ότι οι δέκα μεγαλύτεροι Έλληνες εφοπλιστές είναι όλοι «παραδοσιακοί» εφοπλιστές. Ειδικότερα:
Όμιλος Αγγελικούση με τον υπό διαχείριση στόλο των τριών εταιρειών του ομίλου να ανέρχεται σε 26,8 εκατ. dwt
- Όμιλος Γ. Προκοπίου με 16,1 εκατ. dwt.
- Όμιλος Αγγελικής Φράγκου διαχειρίζεται στόλο χωρητικότητας 14,3 εκατ. dwt
- Cardiff Marine συμφερόντων του κ. Γιώργου Οικονόμου με χωρητικότητα στόλου στα 14,2 εκατ. dwt.
- Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά με τη χωρητικότητα του στόλου φορτηγών πλοίων που διαχειρίζεται η εταιρεία να αγγίζει τα 13,4 εκατ. dwt.
- Όμιλος Άννας Αγγελικούση και των γιών της Φραγκίσκου και Αντώνη Κανελλάκη (Alpha Bulkers, Pantheon Tankers και Alpha Gas) διαχειρίζεται στόλο 11 εκατ. dwt
- Thenamaris με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Μαρτίνο στα 10,9 εκατ. dwt.
8-9. Minerva Marine συμφερόντων Ανδρέα Μαρτίνου και Marmaras Navigation του Διαμαντή Διαμαντίδη διαχειρίζονται έκαστη 9,2 εκατ. dwt
- Costamare Shipping του Κωστή Κωνσταντακοπούλου με 8,9 εκατ. dwt.
Τη διαδρομή οικογενειακών επιχειρήσεων που εξελίχθηκαν σε ομίλους διεθνούς εμβέλειας περιγράφονται στο βιβλίο «Αποτελεσματικές Στρατηγικές στη Ναυτιλία» των Εμμανουηλίδη-Τσαβλίρη. Παρουσιάζοντας παράλληλα το θεωρητικό πλαίσιο των ναυτιλιακών στρατηγικών με την πρακτική εφαρμογή του, το βιβλίο κατάφερε σε σύντομο διάστημα να θωρείται ήδη κλασσικό.