Ξεκινά τη λειτουργία του ο πλωτός τερματικός σταθμός LNG στην Αλεξανδρούπολη

Αγκυροβόλησε στο λιμάνι της πόλης το πλοίο «Αλεξανδρούπολις», που θα λειτουργήσει ως πλωτός τερματικός σταθμός LNG. Εντός Ιανουαρίου θα αρχίσει να υποδέχεται φορτία φυσικού αερίου και να τα διακινεί μέσω του ελληνοβουλγαρικού αγωγού στις αγορές των Βαλκανίων. Την προηγούμενη εβδομάδα, με απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας απορρίφθηκε κοινή προσφυγή WWF και Greenpeace κατά της παράτασης της άδειας εγκατάστασης, που ήταν και το τελευταίο εμπόδιο για την έλευση του πλοίου.

Το πλοίο του εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού της Gaslog, το οποίο μετασκευάστηκε στα ναυπηγεία Seatrium της Σιγκαπούρης, έδεσε μέσω ενός συστήματος αγκυροβόλησης 12 σημείων. Ολοκληρώθηκε έτσι ένας μεγάλος κύκλος προετοιμασίας που ξεκίνησε πριν από περίπου 15 χρόνια.

Μετά την Ρεβυθούσα στο κόλπο των Μεγάρων που αποτελεί την εθνική υποδομή, η οποία στήριξε την ασφάλεια τροφοδοσίας κατά την περίοδο της ενεργειακής κρίσης και των έκτακτων γεγονότων της Ουκρανικής κρίσης, η νέα πλωτή δεξαμενή αναβαθμίζει τη χώρα σε ενεργειακό κόμβο της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών βοηθά στην αξιοποίηση της γεωγραφικής θέσης της χώρας, ώστε να αναπτυχθεί ο κλάδος των logistics.

Δεν αρκούν, βέβαια, οι υποδομές. Στα λιμάνια, για παράδειγμα, η κίνηση των επιβατών αυξάνεται (+38,3% σε δωδεκάμηνη βάση το β’ τρίμηνο του 2023) χάρη στην αύξηση των τουρισμού. Η διακίνηση των εμπορευμάτων, όμως, μειώθηκε 3,1% σε όγκο, εξαιτίας της υποχώρησης 4,2% στα εμπορεύματα εξωτερικού, δηλαδή στο διεθνές εμπόριο της χώρας.

Το βιβλίο «Τα logistics για την Ελλάδα του αύριο» του Ελευθερίου Ιακώβου,
μελετά τις προϋποθέσεις ανάπτυξης του κλάδου στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον,
τις καινοτομίες που απαιτούνται για την αποτελεσματική διαχείριση εφοδιαστικών αλυσίδων,
τον κρίσιμο παράγοντα της αειφορίας και βέλτιστες διεθνείς πρακτικές.