Η Κίνα σε συνεχή αναζήτηση

Μπορεί τα τελευταία χρόνια – ας πούμε την τελευταία 10ετία: η πολυσήμαντη Κινεζική πρωτοβουλία One Belt/One Road, η εκκίνηση του νέου «Δρόμου του Μεταξιού» ανάγεται στο  2013… – η Κίνα να διεκδικεί/να έχει την εμπειρία της συνεχούς ανακάλυψής από το παγκόσμιο σύστημα. Είναι όμως εξαιρετικά ενδιαφέρον να κάνει κανείς μερικά βήματα πίσω, να ανακαλύψει σε πιο πρώιμη βάση την Κινεζική «πρόκληση» που γνώρισε η διεθνής σκηνή – σταδιακά.

Το βιβλίο Made in China των Donald Sull και Yong Wang, που κυκλοφόρησε το 2005 στις εκδόσεις του Harvard Business School (την δε επόμενη μόλις χρονιά στα Ελληνικά, στις Εκδόσεις ΚΕΡΚΥΡΑ-economia PUBLISHING) είναι χρήσιμο για όποιον θέλει να δει τα πράγματα με κάποιο βάθος χρόνου. Το Made in China επεδίωξε να μεταφέρει στην Δύση πετυχημένες Κινεζικές επιχειρηματικές ιστορίες…


Αντιμετώπιση του ανταγωνισμού – με κινεζική προσέγγιση

Η λειτουργία του ανταγωνισμού «υπό Κινεζικές συνθήκες» είναι πάντα μια ιδιαίτερη περίπτωση για την Κινεζική νοοτροπία. Εδώ, στον ούτως ή άλλως ξεχωριστό κλάδο της ψηφιακής τεχνολογίας, η αντιπαλότητα δυο εταιρειών – Legend  και Great Wall – αλλά και η εν συνεχεία σημασία του ανταγωνισμού των πολυεθνικών έχει μεγάλη διδακτικότητα.

[ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ]