Η Κίνα σε συνεχή αναζήτηση

Μπορεί τα τελευταία χρόνια – ας πούμε την τελευταία 10ετία: η πολυσήμαντη Κινεζική πρωτοβουλία One Belt/One Road, η εκκίνηση του νέου «Δρόμου του Μεταξιού» ανάγεται στο  2013… – η Κίνα να διεκδικεί/να έχει την εμπειρία της συνεχούς ανακάλυψής από το παγκόσμιο σύστημα. Είναι όμως εξαιρετικά ενδιαφέρον να κάνει κανείς μερικά βήματα πίσω, να ανακαλύψει σε πιο πρώιμη βάση την Κινεζική «πρόκληση» που γνώρισε η διεθνής σκηνή – σταδιακά.

Το βιβλίο Made in China των Donald Sull και Yong Wang, που κυκλοφόρησε το 2005 στις εκδόσεις του Harvard Business School (την δε επόμενη μόλις χρονιά στα Ελληνικά, στις Εκδόσεις ΚΕΡΚΥΡΑ-economia Publishing) είναι χρήσιμο για όποιον θέλει να δει τα πράγματα με κάποιο βάθος χρόνου. Το Made in China επεδίωξε να μεταφέρει στην Δύση πετυχημένες Κινεζικές επιχειρηματικές ιστορίες…


Η αναγνώριση του εδάφους του μέλλοντος

Σε μια προσπάθεια να αναζητηθεί η Κινεζική λογική/προσέγγιση «στροφής προς το μέλλον», το Made in China παρουσίασε την περίπτωση του επιχειρηματικού μετέωρου Ting Hsin και της φίρμας Master Kong στον τομέα των τροφίμων – καμιά σχέση με την ψηφιακή οικονομία, που μάθαμε να θαυμάζουμε τελευταίως στην Κίνα. Τα λαζάνια ως ακραία επιτυχία!

[ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ]