Ιστορία και μετασχηματισμοί του λιανικού εμπορίου

Μολονότι η εμπορική λειτουργία ανέκαθεν είχε κομβικό ρόλο στη λειτουργία της ελληνικής οικονομίας, το λιανικό εμπόριο – το retailing για να έχουμε την σύγχρονη αποτύπωσή του – δεν έχει τεθεί συστηματικά στο μικροσκόπιο της δημόσιας συζήτησης στην Ελλάδα των τελευταίων χρόνων. Που, ωστόσο, γνώρισε σημαντικές εποχές ανόδου και πτώσης της eλληνικής οικονομίας. Στον κλάδο αυτό, οι ισορροπίες μεταβάλλονται ταχύτατα – και η εκτόξευση του διαδικτυακού εμπορίου λόγω (και) της πανδημίας του κορωνοϊού, οπότε δημιουργείται μια καινούργια κανονικότητα.

Στο συλλογικό έργο Retailing που οργάνωσε/συντόνισε η Βάλια Αρανίτου και που εκδόθηκε από τις Εκδόσεις Κέρκυρα-economia Publishing, μια σειρά από συνεισφορές δίνουν μια συνολική εικόνα του λιανικού εμπορίου σήμερα – και αύριο!

Η αλλαγή των οριζόντων του λιανικού εμπορίου

Πώς προκύπτει η διεύρυνση των οριζόντων του λιανικού εμπορίου; Η Βάλια Αρανίτου ξεναγεί τον αναγνώστη – στιγμές-στιγμές σε πράγματα που ήδη γνωρίζει: ποιος δεν έχει αναζητήσει προϊόντα ή υπηρεσίες στο διαδίκτυο; Ποιος δεν έχει διερωτηθεί πώς προέκυψαν οι νέες μορφές αγορών; Και καταλήγει να συνδέει το λιανικό εμπόριο με τις νέες εκδοχές παραγωγικής διαδικασίας.