Ιστορία και μετασχηματισμοί του λιανικού εμπορίου

Μολονότι η εμπορική λειτουργία ανέκαθεν είχε κομβικό ρόλο στη λειτουργία της eλληνικής οικονομίας, το λιανικό εμπόριο – το retailing για να έχουμε την σύγχρονη αποτύπωσή του – δεν έχει τεθεί συστηματικά στο μικροσκόπιο της δημόσιας συζήτησης στην Ελλάδα των τελευταίων χρόνων. Που, ωστόσο, γνώρισε σημαντικές εποχές ανόδου και πτώσης της eλληνικής οικονομίας. Στον κλάδο αυτό, οι ισορροπίες μεταβάλλονται ταχύτατα – και η εκτόξευση του διαδικτυακού εμπορίου λόγω (και) της πανδημίας του κορωνοϊού, οπότε δημιουργείται μια καινούργια κανονικότητα.

Στο συλλογικό έργο Retailing που οργάνωσε/συντόνισε η Βάλια Αρανίτου και που εκδόθηκε από τις Εκδόσεις Κέρκυρα-economia Publishing, μια σειρά από συνεισφορές δίνουν μια συνολική εικόνα του λιανικού εμπορίου σήμερα – και αύριο!

Όταν το λιανικό εμπόριο αντιμετωπίζει νέες προκλήσεις

«Επισκεπτόμενη» τον χώρο του λιανικού εμπορίου, η Βάλια Αρανίτου διαπιστώνει ότι: «η πανδημία της Covid-19 προκάλεσε τεκτονικές αλλαγές σε όλη την αλυσίδα του λιανικού εμπορίου όπως την γνωρίζαμε. Από την τελική πώληση στο φυσικό κατάστημα αλλά και εκτός αυτού, μέχρι τον εφοδιασμό, τους τρόπους πληρωμής, την προώθηση των εμπορευμάτων και την διαφήμιση».

Πλην όμως «και όταν η πανδημία θα έχει τελειώσει οι άνθρωποι θα ζουν διαφορετικά, θα ψωνίζουν διαφορετικά και θα σκέφτονται διαφορετικά». Κεντρικός ο ρόλος, εν προκειμένω, των πλατφορμών και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.