Advertisement

Μια συνεργασία με δεσμό τους ωκεανούς

«Πολύ αισιόδοξος» για τις προοπτικές της ναυτιλιακής συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Κίνα δηλώνει ο Πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα, Σιαο Τζουντσένγκ. Σε ειδική ενημερωτική εκδήλωση, στην κινεζική πρεσβεία στην Αθήνα, παρουσιάστηκαν οι τελευταίες εξελίξεις της ναυτιλιακής βιομηχανία της Κίνας και η εξέλιξη των διμερών σχέσεων. Ο πρέσβης δήλωσε πως πιστεύει «ακράδαντα ότι η Κίνα και η Ελλάδα μπορούν να εμβαθύνουν περαιτέρω τη διμερή συνεργασία με δεσμό τους ωκεανούς. Η Κίνα είναι πρόθυμη να ενισχύσει τη στρατηγική σχέση με την Ελλάδα, εστιάζοντας στην ανάπτυξη της θαλάσσιας οικονομίας, στην ενίσχυση του επιπέδου της θαλάσσιας τεχνολογικής καινοτομίας, στη βελτίωση της παγκόσμιας θαλάσσιας διακυβέρνησης και στην προστασία του θαλάσσιου  περιβάλλοντος». Εξήγγειλε, δε, ότι στα Ποσειδώνια 2024 θα λάβουν μέρος περισσότερες από 80 κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες.

Τόνισε ότι υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες διμερούς συνεργασίας στην ναυπήγηση πράσινων πλοίων, μετά και την πρόσφατη πρωτοβουλίας της κινεζικής κυβέρνησης, να παρουσιάσει ‘Σχέδιο δράσης για την πράσινη ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας (2024-2030)’, θέτοντας ως άμεσο στόχο το μερίδιο της διεθνούς αγοράς των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο, μεθανόλη και άλλα πράσινα πλοία να ξεπεράσει το 50%.

Γενικότερα, στο πεδίο της πράσινης μετάβασης εντοπίζει σημαντικά περιθώρια συνεργασίας: «Παρατήρησα ότι η Ελλάδα ανακοίνωσε μια αναθεωρημένη έκδοση του ‘Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα’ στα τέλη του περασμένου έτους, θέτοντας ως στόχο την αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην Ελλάδα σε 23,5 GW έως το 2030, συμπεριλαμβανομένων 9,5 GW αιολικής ενέργειας (συμπεριλαμβανομένων 1,9 GW υπεράκτιας αιολικής ενέργειας). H Κίνα διαθέτει κάποια εμπειρία και τεχνολογία στην ανάπτυξη υπεράκτιας αιολικής ενέργειας. Στο μέλλον, οι δύο χώρες μπορούν να ενισχύσουν την τεχνολογική σύνδεση και τη σύνδεση της ζήτησης για να επιτύχουν συμπληρωματικά πλεονεκτήματα».

Δεν παρέλειψε, βέβαια, να αναφερθεί στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά, ο οποίος ελέγχεται από την Cosco: «Θα ενσωματώσουμε καλύτερα τον ΟΛΠ με το σιδηροδρομικό δίκτυο προς την Ουγγαρία και την Σερβία, και θα διερευνήσουμε τη δημιουργία μιας ζώνης οικονομικής και εμπορικής συνεργασίας που θα βασίζεται στον ΟΛΠ για να τον εξελίξουμε σε περιφερειακό κόμβο logistics. Θα ενισχύσουμε επίσης τον ρόλο των διεθνών ναυτιλιακών εκθέσεων και των επισκέψεων για την προώθηση της συνεργασίας στον τομέα της ναυτιλίας μεταξύ της Κίνας και της Ελλάδας, ενώ  θα επεκταθούμε σταδιακά σε ολόκληρη την αλυσίδα της βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής, του σχεδιασμού, της εμπορίας, της μεταφοράς, της αποθήκευσης logistics, της χρηματοδότησης, της ασφάλισης κ.λπ.».

Την τελευταία δεκαετία η πολυσήμαντη Κινεζική πρωτοβουλία One Belt/One Road, σαν ένας σύγχρονος «Δρόμος του Μεταξιού», επιδιώκει να φέρει εγγύτερα την κινεζική οικονομία με το παγκόσμιο σύστημα. Είναι όμως εξαιρετικά ενδιαφέρον να κάνει κανείς μερικά βήματα πίσω, να ανακαλύψει σε πιο πρώιμη βάση την Κινεζική «πρόκληση» που γνώρισε η διεθνής σκηνή – σταδιακά.

Το βιβλίο Made in China των Donald Sull και Yong Wang, που κυκλοφόρησε το 2005 στις εκδόσεις του Harvard Business School (την δε επόμενη μόλις χρονιά στα ελληνικά, στις Εκδόσεις ΚΕΡΚΥΡΑ-economia PUBLISHING) είναι χρήσιμο για όποιον θέλει να δει τα πράγματα με κάποιο βάθος χρόνου.
Το Made in China επεδίωξε να μεταφέρει στην Δύση πετυχημένες Κινεζικές επιχειρηματικές ιστορίες.