Advertisement

Από την ΕΚΕ στους στόχους ESG

Όταν βρισκόμασταν ακόμη στον αστερισμό της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) αρκετά προτού δρομολογηθεί το 2015 η σαφώς πιο προωθημένη προσέγγιση των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs) από τον ΟΗΕ, που μετεξελίχθηκαν/εξειδικεύθηκαν στο τρίπτυχο στόχων για Περιβάλλον/Κοινωνία/Εταιρική Διακυβέρνηση (ESG) και έτσι τείνουν να κυριαρχήσουν την επιχειρησιακή συζήτηση – η βασική προσπάθεια ήταν να «ανοίξει» ο ορίζοντας των επιχειρήσεων προς μια κατεύθυνση ευρύτερης αποδοχής του ρόλου τους στην κοινωνία/στο σύνολο.

Σε εκείνη την προσπάθεια/με εκείνην ακριβώς την λογική ανοίγματος, ο Philip Kotler «πατέρας του μάρκετινγκ» στο Kellogs School του Southwestern University (όπου λειτουργεί ένα από τα ισχυρότερα MBAs των ΗΠΑ) και η Nancy Lee της συμβουλευτικής Social Marketing Services πήραν την πρωτοβουλία να συγκεντρώσουν στο βιβλίο τους Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη: Πώς να προσφέρετε το καλύτερο δυνατό στην εταιρεία σας και στον σκοπό της επιλογής σας παραδείγματα/βέλτιστες πρακτικές από προσεγγίσεις μεγάλων επιχειρήσεων στον χώρο της ΕΚΕ.

Το βιβλίο κυκλοφόρησε αρχικά στους J. Wiley&Sons (2005), ενώ στα ελληνικά το 2009 από τις Εκδόσεις ΚΕΡΚΥΡΑ-economia PUBLISHING. (Χαρακτηριστικό της εποχής: την ελληνική έκδοση στήριξαν χορηγικά η Alpha Bank, τα Τσιμέντα Ηρακλής – του Ομίλου Lafarge – και η S&B).


Πώς η ΕΚΕ συμβάλλει σε επιδίωξη καλύτερου προσωπικού

Αν η άσκηση πολιτικής σε μια λογική εταιρικής κοινωνικής ευθύνης έχει άμεσο αντικείμενο την βελτίωση εικόνας και επιρροής, πολύ κοντά συναντάται και μια άλλη διάσταση: οι εταιρείες με σοβαρή πολιτική ΕΚΕ μπορούν και προσελκύουν (και εν συνεχεία διατηρούν) καλύτερο προσωπικό.

[ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ]

___________________________________

Ο Philip Kotler είναι διακεκριμένος καθηγητής διεθνούς μάρκετινγκ στη σχολή διοίκησης επιχειρήσεων Kellogg School of Management του Northwestern University.
Ένας από τους μεγαλύτερους στοχαστές του μάρκετινγκ παγκοσμίως, είναι ο συγγραφέας τριάντα πέντε ακόμα βιβλίων, μεταξύ των οποίων και το Marketing Insights from A to Z.

Η Nancy Lee, κάτοχος ΜΒΑ, είναι πρόεδρος της συμβουλευτικής εταιρείας Social Marketing Services Inc., με περισσότερα από είκοσι χρόνια εμπειρίας στον χώρο του μάρκετινγκ.
Είναι επίκουρη καθηγήτρια στα University of Washington και Seattle University, όπου διδάσκει μάρκετινγκ.